دانشگاه انتظار بعد از 1300 سال همچنان دانشجو می پذیرد , متاسفانه این دانشگاه
هنوز 313 فارغ التحصیل هم نداشته است , این دانشگاه در تمام شبانه روز از شما آزمون
به عمل می آورد . مدارک لازم برای ثبت نام :
1. نماز اول وقت
2 . ولایت مداری
3 . دائم الوضو بودن(پاک بودن)
4 . دلی پر از ثواب و قلبی آکنده ازیاد خدا داشتن
5.روزه گرفتن
6.اطاعت از دستورات الهی
به امید قبولی همه ی ما در این دانشگاه
التماس دعا
«اللهم عجل لولیک الفرج»
بهترین جملهای که محمد رسول الله(صلی الله علیه و آله) به انسان فرمود، چیست؟
از پیامبر گرامی اسلام(صلی الله علیه و آله)، احادیث زیادی نقل شده است که هر کدام از آنها به نوبه خود، جملاتی مهم بوده که عمل به آنها گرهی از کار بشر را باز کند. از این منظر، همه آنها در جای خود ارزشمند و قابل توجه است. اما میتوان گفت: اولین هدیه آسمانی او برای انسانها، که اصل همه معارف آسمانی و الهی است؛ بهترین و ارزشمندترین تحفهای است که برای انسان به ارمغان آورده و آن چیزی جز کلمه «لَا إِلَهَ إِلَّا اللَّه» نیست.
امام رضا(علیه السلام) این کلمه را دژ محکم و استوار خدا خوانده و با سند خود از اجداد معصومش از جناب جبرئیل چنین نقل میفرماید: جبرئیل میگوید: از خدای عزّ و جلّ شنیدم که فرمود: کلمه «لَا إِلَهَ إِلَّا اللَّه» دژ محکم من است. هر کس وارد آن شود، از عذابم در امان خواهد بود.
«سَمِعْتُ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ یَقُولُ لَا إِلَهَ إِلَّا اللَّهُ حِصْنِی فَمَنْ دَخَلَ حِصْنِی أَمِنَ مِنْ عَذَابِی فَلَمَّا مَرَّتِ الرَّاحِلَةُ نَادَانَا بِشُرُوطِهَا وَ أَنَا مِنْ شُرُوطِهَا»؛ (شیخ صدوق، الأمالی، ص 235، کتابچی، تهران، چاپ ششم، 1376ش) شنیدم خداوند عزّ و جل فرمود : "کلمة "لا اله الا الله" حصار محکم من است، هر کس داخل آن گردید از عذاب من در امان خواهد بود.
البته امام رضا(علیه السلام) در ادامه سخنان خود، آنرا مشروط به پذیرش ولایت و امامت معصومان(علیهم السلام) که خود ایشان یکی از آنان بود، میکند.
آثار و برکات "لا إله إلّا الله"
در اینجا برخی از آثار و برکات این ذکر شریف را بر می شماریم باشد که قدر هدیه گرانقدر پیامبر اکرم صلی الله علیه را بدانیم و توحید واقعی را در کنه جان خود احساس کنیم و روشمان توحیدی محض شود .
1. بهترین عبادت:
امام صادق(علیه السلام) از رسول خدا(صلی الله علیه و آله) نقل میفرماید: بهترین عبادت ذکر لا اله الا الله است.[1]
2. دارای بالاترین اجر و پاداش:
راوی میگوید از امام باقر(علیه السلام) شنیدم که میفرمود: هیچ چیزی از جهت ثواب به ذکر لَا إِلَهَ إِلَّا اللَّهُ نمیرسد، هیچ چیزی جایگزین او نمیشود و هیچ چیزی با او برابری نمیکند.[2]
راوی میگوید از امام باقر یا امام صادق(علیه السلام) شنیدم که میفرمود زیاد ذکر تهلیل و تکبیر بگویید؛ زیرا هیچ چیزی در پیشگاه خداوند محبوبتر از تهلیل و تکبیر نیست
3. پاداش هر ذکر لا اله الا الله، درختی در بهشت:
رسول خدا(صلی الله علیه و آله) فرمود: کسی که لَا إِلَهَ إِلَّا اللَّهُ بگوید در بهشت برایش درختی کاشته میشود از یاقوت سرخ، محصولش مشک سفید است که از عسل شیرینتر و از برف سفیدتر، و دارای بهترین عطر و بو است... .[3]
4. محبوبترین چیز در پیشگاه خداوند:
راوی میگوید از امام باقر یا امام صادق(علیه السلام) شنیدم که میفرمود زیاد ذکر تهلیل و تکبیر بگویید؛ زیرا هیچ چیزی در پیشگاه خداوند محبوبتر از تهلیل و تکبیر نیست.[4]
5. بهای بهشت:
بهای بهشت ذکر لَا إِلَهَ إِلَّا اللَّهُ وَ اللَّهُ أَکْبَرُ است. [5]
6. مژده جبرئیل به لَا إِلَهَ إِلَّا اللَّهُ گویان:
امام صادق(علیه السلام) میفرماید: جبرئیل به پیامبر(صلی الله علیه و آله) فرمود: خوشا به حال کسانی از پیروان تو که ذکر لَا إِلَهَ إِلَّا اللَّهُ وَحْدَهُ وَحْدَهُ وَحْدَهُ میگویند.[6]
7. کفاره گناهان:
راوی میگوید از امام صادق(علیه السلام) شنیدم که میفرمود: کسی که در روز ده مرتبه قبل از طوع آفتاب و قبل از غروب خورشید «لا إِلهَ إِلَّا اللَّهُ وَحْدَهُ لا شَرِیکَ لَهُ لَهُ الْمُلْکُ وَ لَهُ الْحَمْدُ یُحْیِی وَ یُمِیتُ* وَ یُمِیتُ وَ یُحْیِی وَ هُوَ حَیٌّ لَا یَمُوتُ بِیَدِهِ الْخَیْرُ وَ هُوَ عَلى کُلِّ شَیْءٍ قَدِیرٌ»، بگوید کفاره گناهان آن روزش خواهد بود. [7]
ذکر یک نکته:
امام باقر علیه السلام فرمود : ما مِن شَى ءٍ یُعبَدُ اللّه ُ بِهِ یَومَ الجُمُعَةِ أحَبَّ إلَىَّ مِنَ الصَّلاةِ عَلى مُحَمَّدٍ و آلِ مُحَمَّدٍ ؛ هیچ عبادتى در روز جمعه نزد من دوست داشتنى تر از صلوات بر پیامبر و آل او نیست .(وسائل الشیعه ، ج 7 ، ص 388 )
میلاد با سعادت پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله مصادف شده است با روز جمعه ، همانطور که اطلاع دارید روز جمعه روز بسیار پر برکتی است و اعمال مستحبی در این روز ارزششان چند برابر می شود مخصوصا صلوات فرستادن بر پیامبر اکرم و خاندان مطهرش (علیهم السلام).
بیایم و در روز تولد پیامبر مهر و رحمت تا جایی که برایمان امکان دارد بر ایشان صلوات بفرستیم و در روز تولدشان با پخش شیرینی و شربت و چراغانی کردن ایشان را خوشحال کنیم باشد که عنایتشان را به دست آوریم. آمین
پی نوشت ها:
1. کلینی، محمد بن یعقوب، کافی، محقق، مصحح، غفاری، علی اکبر، آخوندی، محمد، ج 2، ص 506، تهران، دار الکتب الإسلامیة، چاپ چهارم، 1407ق.
2 همان، ص 516.
[3. همان، ص 517.
4. همان، ص 506.
5. همان، ص 517.
6 همان.
7. همان، ص 518.
چراغ خانه را روشن کنيد، آواز بگذاريد
کسی دارد می آيد، لای در را باز بگذاريد
بيفشانيد آبی بر حياط و يادتان باشد
که در بالای مجلس چهار بالش ناز بگذاريد
بجنبيد و بيندازيد نقلی در دهان غم
به پا خيزيد و در دستان شادی ساز بگذاريد
الا دلهای تمرين کرده دور از او پريدن را
از اينجا تا رسيدنْ گاه او پرواز بگذاريد
بيايد، بيشتر گل مي دهد بيشْ انتظاران را
اگر دل کنده ايد از اين صبوری باز بگذاريد
نگاهش راهزن بسيار دارد من که می ترسم
مگر در رهگذار چشم او سرباز بگذاريد!
سجده ی شكر کنم نيمه ی شعبان آمد
روز ميلاد گل باغ رسولان آمد
سر خود را ز ادب بر سر سجاده نهم
رو به محراب كنم مظهر ايمان آمد
ابر رحمت به روي ديده ی دل پای نهاد
دل به دريا بزنم علت باران آمد
بر سر سفره ی پر فيض خدا گام نهم
جان تصدّق بدهم منبع احسان آمد
چشم عالم به جمال گل رويش روشن
به سماوات و زمين ماه درخشان آمد
شب احيای دل منتظران است كنون
وارث دين نبی حافظ قرآن آمد
شهر دل را كه پر از ناله ی الغوث شده
وعده ی وصل دهم معنی فرقان آمد
چه كنم تا كه بيايد به سر بالينم ؟
به همه فخر كنم حضرت جانان آمد
مژده ای دل که شب نیمه شعبان آمد
بر تن مرده و بی جان جهان جان آمد
بانگ تکبیر نگردرهمه عالم بر پاست
همه گویند مگرجلوه یزدان آمد
اززمین نوربه بالا رود امشب زیرا
نور خورشید امامت همه تابان آمد
قائم آل محمد (عج) گل گلزار رسول
حجة بن الحسن (عج) آن مظهر ایمان آمد
مولای من آقای من تو این دنیا وقتی دلم میگیرد و دلم تنگ است یک گوشه ای می نشینم و می گریم چرا این دنیا نامرد است چرا مردمان این زمانه نامردندچرا وقتی کسی حرفی می زند و دل مرا می شکند و بغض درگلویم حبس می شود و در گوشه ای می نشینم می گریم چرا وقتی می خواهم جوابش را بدهم همانجا می گریم یوسوف من چرا ؟مولای من دلم برایت تنگ شده است دنبالت می گردم ولی پیدایت نمی کنم مولای من تورا به جان مادرت زهرا یه زمانی یک جایی اگر مرا دیدی بگویی دنبال یوسف گم گشته ات می گشتی پیدا شده ،حرف دلت را بزن و من بگویم مولای من اجازه می دهی فدای یک تار مویت شوم؟
یوسف گم گشته ی من کجایی؟
انشاءالله بزودی...
حديث1- رفاه مردم در عصر امام زمان :
ابوسعيد خدرى از پيامبر اكرم (ص) روايت كرده كه فرمود : يكون من امتى المهدى ان قصر عمره فسبع سنين و الافثمان و الافتسع يتنعم امتى فى زمانه نعيما لم يتنعموا مثله قطّ البر و الفاجر يرسل السماء عليهم مدراراً و الا تدخر الارض شيئاً من نباتها . مهدى از ميان امت من برخاسته شود مدت سلطنت او هفت يا هشت يا نه سال مى باشد ، همه طبقات امت من در زمان ظهور او چنان در رفاه زندگى نمايند كه قبل از وى هيچ بّر و فاجرى بدان نرسيده باشند، آسمان باران رحمت خود را بر آنان مى بارد و زمين از روئيدنيهاى خود چيزى فرو گذار نمى كند. |
حديث2- عدل مهدى (عج) :
ابوسعيد مى گويد پيغمبر فرمود: تملاء الارض ظلماً و جوراً فيقوم رجل من عترتى فيملاءها قسطاً و عدلاً يملك سبعاً او تسعاً . زمين پر از ظلم و ستم گردد، پس مردى از عترت من قيام كند و آن را پر از عدل و داد گرداند و هفت يا نه سال سلطنت نمايد. |
حديث3:
و باز نقل كرده كه پيغمبر(ص) فرموده : لا تنقضى الساعة حتى يملك الارض رجل من اهل بيتى يملاء الارض عدلاً كما ملئت جوراً يملك سبع سنين . قيامت منقضى نخواهد شد تا اين كه مردى از اهل بيت من به سلطنت رسد و او زمين را پر از عدل و داد كند ، چنان كه پر از ظلم شده باشد و مدت سلطنت هفت سال است .... برای دیدن دیگر حدیث ها به ادامه ی مطلب مراجعه کنید.......................... |
ادامه مطلب...
امیدوارم حال و احوالت در غیبت خوب باشد!
خوبی آقای من ؟
به هر سوی زمین که می روم
به هر گوشه ی خلقت که نگاه می کنم
هر صدایی که می شنوم
همه…
یاد ترا در خاطرم زنده می کند
و جز تو در ذرات وجودم حاضر نمی شود
مانده ام من که ترا ندیده ام!
من که ترا در مقام والای امامت ت نمی شناسم !
من که روسیاهم از کوله بار گناهان
چه شد در خلقت به تو رسیدم
و عشق به تو روح و جانم را لبریز کرد
مانده ام من که صدای آسمانی ترا نشنیده ام
چه شد که دیوانه ی ندای ” أنا المهدی ” ات شده ام
در ابتدای ظهور
مانده ام من که ترا به زبان اهل معرفت نمی شناسم
و عارفانه ترا نمی سِتایم
چه شد که زبانم را ناطق به این عاشقانه ها کردی؟
مانده ام من که از درک حضور تو به عشقی ساده رسیدم
چه شد تو حضوره جاری در لحظه هایم شدی؟
مانده ام من که از درک رحمت حاضر بودنت
در خلقت بی بهره ام
چه شد زبانم قلبم جانم به شکرانه ی عشقت در سجده شد؟
مانده ام من که ترا نمی بینم چه شد بیقراره تاب گیسویت شدم؟
چه شد بیقراره برق چشمانت شدم ؟
چه شد مرا به عشق خود خواندی در زمین ؟
می دانم
مرا که تنها دیدی در زمین دلت تاب نیاورد بی عشق بمانم
و آرزوی مُردن کنم : خودت آمدی
از منظر نگاهم عبور کردی و
با یک نگاه دلم را بُردی
و دلم را شیفته ی حضورت کردی
آرزویم این است از این حضور به ظهوری آسمانی برسم و
ار ابتدای ظهور با تو هم قدم باشم در زمین
عاشقی دردسری بود نمی دانستیم
حاصلش خون جگری بود نمی دانستیم
پر گرفتیم ولی باز به دام افتادیم
شرط، بی بال و پری بود نمی دانستیم
آسمان از تو خبر داشت ولی ما از تو
سهممان بی خبری بود نمی دانستیم
آب و جاروی در خانه ما شاهد بود
از تو بر ما گذری بود نمی دانستیم
این همه چشم به راهی نگرانم کرده
خود این هم نظری بود نمی دانستیم
مصطفی صابر خراسانی
حضرت امام على (عليه السلام) فرمود:
شهر رمضان شهر الله و شعبان شهر رسول الله و رجب شهرى؛
رمضان ماه خدا و شعبان ماه رسول خدا و رجب ماه من است.
(وسائل الشيعه، ج 7 ص 266، ح 23)
کاش صبور بودیم، کاش تاب طولانی شدن غیبتت را داشتیم، کاش در این راه طولانی تو هلاک نشویم! کاش از یاران غیبت و دوران ظهور و لحظات آخر غیبتت باشیم!
کاش مرا برگزینی مولای من!
تو توفیق بده، تو لیاقت بده!
تو بده هر آنچه را نداریم مولای من.
زلال تر از قطرات اشک
فرقی نمی کند که گودال کوچک آبی باشی
یا دریای بیکران، زلال که باشی، آسمان در تو پیداست
مختصری از زندگی نامه امام مهدی
حضرت مهدی(عج) دوازدهمین و آخرین امام ما در صبح جمعه، روز نیمه شعبان سال 255 ه.ق در شهر سامرا دیده به جهان گشود و تا سال 260 هجری در کنار پدر بزرگوارش، حضرت امام حسن عسکری، زندگی کرد.
امام عسکری ، حضرت مهدی را در این مدت 5 سال از گزند حاکمان عباسی ک تصمیم بر قتل وی داشتند ، حفظ نمود.
امام عسکری ، حضرت مهدی را به عنوان امام بعد از خود به یاران نزدیک و مورداعتماد خود معرفی کرد.
حضرت مهدی در سال 260 هجری ، پس از شهادت امام عسکری به مقام امامت رسید.
دوره اول امامت حضرت مهدی - که از سال 260 تا سال 329 هجری به طول انجامید - ، "غییبت صغری" نامیده میشود.
در این مدت امام از طریق چهار نفر از یاران صمیمی و مورد اعتماد خود ، پیروان را رهبری میکرد.
پس از غیبت صغری ، دوره ی دوم امامت حضرت مهدی آغاز شد که به "غیبت کبری" معروف است.